tirsdag den 9. oktober 2012

Istanbul update - 1

Photobucket


Grænseoverskridende og skøn ferie. A'tak! Lige nu er der omkring de 25 grader, hvilket virkelig er en passende temperatur at vandre rundt i. Vi har været på store gader, små gader, se store bygninger og små huse. Vi har fået friskpresset grannatæblejuice, fået giga meget the, vandret på den samme gade flere gange, fordi vi ikke kunne finde vej, taget billeder og en masse andet! Byen er virkelig skøn. Det er en meget historisk by, så det er lige mig! Skulle have været ind i Den Blå Moske, men praktisk som jeg er, tog jeg shorts på. Og det er jo for lidt til at blive lukket derind.. Så det må vente til i morgen. Og nu hvor vi er inde på min beklædning  som består af shorts og en t-shirt, så er det virkelig grænseoverskridende som folk kigger på mig! Mænd har overbegloet mig, rørt min røv, blinket til mig og smilet klamt. Det er selvfølgelig fordi, de har en anden kultur hernede, men det er virkelig ubehageligt. De skjule virkelig ikke, at de overbeglor mig og min blege dansker-ben, der gerne må få noget farve. Så jeg regner med, at jeg om lidt skal ud og anskaffe mig en lang kjole, en lang nededel eller et par bukser. For, ja, jeg nyder ikke ligefrem den opmærksomhed fra både mænd og kvinder. hm..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en uglepost (kommentar) om, hvad du synes om indlæget!