fredag den 21. september 2012

Olfert-kanin

Pixi
Pixi
Pixi
Pixi
Pixi
Jeg faldt lige over en af mine gamle Pixi-bøger, da jeg kiggede i min reol. Jeg fandt min ynglings - Den Skrækkelige Olfert-kanin. Det er en af de bedste og mest skræmmende pixi-bøger, jeg nogensinde har læst. Selv i dag, mange år efter, finder jeg den stadig vildt skræmmende. 
Årh, der er så mange minder i de små bøger, det er helt vildt. Jeg kan lige så tydeligt huske, da jeg sad og læste dem med min søster. Hvor jeg dog savner de tider. Der hvor det var ok, hvis man var halv dum, hvis man blev beskidt og bare gjorde nøjagtigt, hvad man ville. Jeg savner de gamle dage, hvor ingen tænkte over udseende og lign. Det var skide ligegyldigt, hvem man var, og hvordan man så ud. Hvis bare man var god at lege med, kunne alt andet være lige meget. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en uglepost (kommentar) om, hvad du synes om indlæget!