Viser opslag med etiketten Oplevelser. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Oplevelser. Vis alle opslag

tirsdag den 27. november 2012

Fjällræven bliver piftet op

taske
taske
taske
taske
taske
taske
taske
For en del tid siden fik jeg mig købt en bordeaux Fjällræven taske. Den var endnu ikke vildt udbredt og alt det der. Så pludselig sagde det puff, og alle gik rundt med en Fjällræven, hvilket jo er cool nok, for det er et fedt mærke. Men, ja, det blev ligesom liiiiidt for mainstream og voldsomt for mig, så den har været på min hylde i et stykke tid. Det er synd, for den har en fantastisk størrelse. Jeg blev så ret irriteret på mig selv og tænkte: "bruger jeg ikke en lækker taske fordi, den er blevet lidt populær?" Lussing til mig selv. Jeg besluttede derfor, at jeg ville gøre noget ved den, så den ligesom ikke var indentisk med alle andre. Så jeg fandt mine meget gamle 'skilte' frem, som jeg fik, da jeg var på vandretur med mine forældre for laaaaaaaaaang tid siden. Og jeg synes faktisk, at det fungere helt fint! Jeg ville have haft de dersens spejder-mærker på den, men jeg har aldrig været spejder, så det var ikke en mulighed.
Dette indlæg skal egentlig mest tolkes som noget inspiration, hvis man har noget, der har brug detalje eller lign. De mest nedern ting kan være nyttige.

(undskyld de dårlige billeder. Lyset er jo virkelig ikke til at arbejde med)

lørdag den 10. november 2012

EOS Lip Balm

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Jeg gik længe og beundrede EOS-læbepomaderne. Både pga. deres udseende, duft og materiale. Lækker, men pricy læbepomade. Men jeg kunne alligevel ikke holde mig fra at købe én. Den blev skam også min favorit  og jeg har brugt den hver dag lige siden. Jeg købte den "røde" (hvilket den ikke er, men jeg aner ikke, hvad farven hedder) Den hedder Summer Fruit, og da jeg købte den, passede den utrolig godt til årstiden - sommer, varme og søde frugter/bær. Den årstid er vel så godt som forsvundet for denne gang, så det har jeg lidt brugt som undskyldning til at købe en ny (og så selvfølgelig fordi den gamle er ved at være brugt op..) Det har jeg så endelig fået gjort! Jeg har hørt rigtig mange gode bedømmelser af den lyseblå Sweet Mint, så det var ligesom den, jeg gik efter. Den passer desuden også til mit tyggegummi og tandpasta, så det er suuuuper. Den fik jeg så overtalt min mor til at købe, da hun alligevel skulle ind til byen. Og den er bare ovenud lækker! Den dufter helt fantastisk, og giver en vildt lækker følelser på læberen. Sådan mint-prikkende-følelse, hvis I forstår? 
Det her er vel i bund og grund et anbefalings-indlæg, da jeg virkelig synes, at man skal tjekke dem ud, hvis man har problemer med sine læber. Min læber blev selv fuldstændig chokerede over vejrskiftet, og begyndte derfor at blive tørre, sprække, bløde og bare rigtig grimme. Jeg begyndte så i en overgang at 'voldbruge' Summer Fruit, og det har virkelig hjulpet. Nu er mine læber dejlig bløde og virkelig velduftende. (!!!)

søndag den 4. november 2012

New in

Photobucket
Photobucket
Min mor var så rar at tage mig med til Aalborg Storcenter, hvor jeg meget gerne ville ind og tjekke den nyåbnede gade ud. Og maaaaan jeg elsker den allerede højt! En Baresso, en sportsbutik, en Samsø&Samsø, en Modström og så den her helt nye, der vidst nok arbejder lidt sammen med Samsø&Samsø, Envil hedder den. Jeg kunne virkelig godt være millionær i nærheden af de butikker. Specielt Samsø&Samsø og Envil, der virkelig bare har noget sygt lækkert tøj. Jeg bliver helt irriteret, når alt ikke er til H&M priser. Det kunne virkelig gøre mig til et happyface, hvis det skete. Men det cool nok, for man skal og kan jo ikke få alt, hvad man lige går og drømmer om. Meget dybt.. Når, men nu er det vidst blevet tid til, at jeg præsenterer min nye vams (vams, hvor jeg kommer fra, og strik, hvor du kommer fra. ok?) Den er helt enormt lækker. Både at se på og have på. Den er i virkelig god kvalitet, og jeg er ret så sikker på, at jeg kommer til at bruge den flittigt. Vamsen (læs:strikken), kunne være utrolig cool til en lidt mere street nederdel eller et par stramme jeans. Man kunne måske også være lidt mainstream med en hvid skjorte indenunder. 
Jeg anbefaler virkelig alle jer nordjyder at tage i Aalbrog Storcenter og tjekke den nye gade ud! Der er endda også en Søstrene Grene! uuuuuuh..

tirsdag den 16. oktober 2012

Tyrkiske køb

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Hurtigere end forventet og endda i sort hvid. De fleste af mine køb kan ses på de overstående billeder. Det sjoveste af min køb er nok J'dore parfumen. Jeg skulle af med 10 TL (Tyrkisk Lira), hvilket er omkring de 30 kroner. Jeg købte den af en desperat gadehandler. Jeg er normalt ikke til kopivarer, da det ikke er ok. Men jeg fandt det enormt sjovt, at han solgt en 100 ml flaske til 30 kr. Så er det også helt ok, at den ikke dufter som den originale. Jeg regner ikke med at bruge den, da den gør min hud irriteret. Så jeg må nøjes med at kigge på den ridsede flaske. 
Inden vi tog til Tyrkiet, havde jeg faktisk planlagt, at jeg ville købe mig et par øreringe. Ikke andre smykker, kun øreringe. Og hvad ender det med? Jeg købet i alt seks armbånd, men ingen øreringe. haha. De fleste af armbåndende er halv store til mit håndled, hvilket er lidt synd. Jeg ved virkelig ikke, hvordan jeg har kunne glemme at prøve dem, inden jeg købte dem. Men det skal nok gå. Ellers må jeg tage lidt på. (rim, huh!)
Mange gange undskyld for de røv dårlige billeder!!! 

torsdag den 11. oktober 2012

Istanbul update - 2







Det er blevet meget mere behageligt at gå i Istanbuls små gader, når jeg er lidt mere tildækket af tøj. At det så er frygteligt varmt, er jo noget helt andet. haha. I dag har vi været inde i mosken Sofya (a', det er et flot navn. (-;) Den var helt utrolig smuk og meget stor. Alt den udsmykning og de detaljerede udskæringer. Det var virkelig noget ud over det sædvanelige. 
Vi har været på museums, kørt med turistbus, set gamle slotte, handlet med gamle mænd og spist på fancy caféer. Vi har fået Koreansk mad, drukket the i voldsomme mængder, snakket med andre turister, købt souvenirs, faret vild endnu en gang, set katte overalt, nyt solen, grinet og bare hygget os. Uh, og så må jeg ikke glemme at skrive, at jeg alle dage er blevet vækket af minareten. Det er alt i alt bare virkelig skønt at være hernede og tage tingene, som de kommer i løbet af dagen. 


tirsdag den 9. oktober 2012

Istanbul update - 1

Photobucket


Grænseoverskridende og skøn ferie. A'tak! Lige nu er der omkring de 25 grader, hvilket virkelig er en passende temperatur at vandre rundt i. Vi har været på store gader, små gader, se store bygninger og små huse. Vi har fået friskpresset grannatæblejuice, fået giga meget the, vandret på den samme gade flere gange, fordi vi ikke kunne finde vej, taget billeder og en masse andet! Byen er virkelig skøn. Det er en meget historisk by, så det er lige mig! Skulle have været ind i Den Blå Moske, men praktisk som jeg er, tog jeg shorts på. Og det er jo for lidt til at blive lukket derind.. Så det må vente til i morgen. Og nu hvor vi er inde på min beklædning  som består af shorts og en t-shirt, så er det virkelig grænseoverskridende som folk kigger på mig! Mænd har overbegloet mig, rørt min røv, blinket til mig og smilet klamt. Det er selvfølgelig fordi, de har en anden kultur hernede, men det er virkelig ubehageligt. De skjule virkelig ikke, at de overbeglor mig og min blege dansker-ben, der gerne må få noget farve. Så jeg regner med, at jeg om lidt skal ud og anskaffe mig en lang kjole, en lang nededel eller et par bukser. For, ja, jeg nyder ikke ligefrem den opmærksomhed fra både mænd og kvinder. hm..

søndag den 7. oktober 2012

Wedding thoughts

Image and video hosting by TinyPic
Photobucket



Jeg hopper rundt med klassisk musik i radioen, mens jeg finder ting frem, der skal med i kufferten og med mig på ferie. Det er ikke ligefrem let at pakke, når der er så meget, jeg vil have med. Jeg skal jo være forberedt på alt. Lige fra restaurant aften i lidt finere tøj til en varm gå-dag, hvor jeg kommer til at svede. Ih, ja, der er nok at huske. Hvis det bare går, som det plejer, når jeg pakker noget(pakker altid alt for meget. haha), så er jeg jo sikker på, at intet er glemt.
I går var jeg jo til bryllup, og ÅH! hvor jeg elsker bryllupper! Stemningen, maden, musikken, menneskerne, snakken, smilende, de blikke brudeparret sender hinanden, festtøjet, dans, traditioner, taler, sange og meget mere! Hvor ville jeg dog ønske, at jeg kom til bryllup til oftere. Det er virkelig noget, der kan samle familier og forene glade mennesker.

fredag den 5. oktober 2012

On my way


Lige et lille informations indlæg. Jeg vil bare lige skrive, at jeg ikke kommer til at blogge de kommende dage. I weekenden tager jeg til bryllup, men der bliver måske plads til et nyt indlæg søndag. Fra mandag og nogle dage frem tager jeg et smut til Istanbul. Jeg har ikke helt besluttet, om jeg tager min computer med, så jeg kan få opdateret bloggen på min ferie. Så alt i alt kan jeg ikke love noget på bloggen den næste uges tid.
Håber I har det super skønt! :-)